kaos!

Publicerat: 2011-01-05 / 22:30:09 | Kategori: Allmänt

Dagen har bjudit på en nypa kaos! Åkte in till stan för att fixa busskort. Fick köpt det utan problem och så långt dagen gången gick allt smidigt och bra. Därefter tänkte jag gå till skatteverket här i stavanger för att fixa norskt personnummer. Gjorde som jag brukar, chansar mig fram, dock i regn denna gången, och hittade efter en lång promenad fram, stolt kände jag mig ;) men...då är det stängt! Vafan!? En djup suck sen va det bara att gå tillbaka hela vägen och handla i stan. Shit handlade as mkt saker, massa frukt och grönsaker så nu är kylen full igen! Dock blev det lite prombematik när jag skulle betala. Tydligen fungerar inte svenska betalkort i alla affärer så när han skannat in alla varor och jag skulle betala funka det inte!! Så packade ner varorna, ställde dom där och ut i regnet igen för att ta ut pengar. Först hittar jag ingen bankomat men tillslut, tillslut så! Gick tillbaka och skulle betala men nej då har de slarvat bort kvittot! Så det va bara att skanna om och packa ner alla varorna igen...suck. Springa till bussen med 3 tunga kassar och sen äntligen hemma! Herregud! Oj blev lite långt haha men ni förstår vilken problematik!!!

Ikväll blev det årets första träning efter en för envis förkyldning men märkte att den ej gett sig än! Åh får bli mer vila :/. Fick ändå provat den grymmaste julklappen som jag velat ha sjukt länge nu, en pulsklocka!! Så himla bra va den :D! Nu blir det tv sen sova. Jobb imån och kanske in till stavanger för att göra ett nytt försök med personnummret, we´ll see!

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0