Kärlek.

Publicerat: 2011-02-13 / 13:55:09 | Kategori: Allmänt

Det är söndag idag. Jag vaknade, snoozade tills det inte var möjligt länge sen gick jag upp, gjorde smoothie till oss alla och har bara legat och myst hela morgonen! Gårdagen var lugn som jag sa den skulle bli så inga tunga ögon, bultande huvud eller ångest över den där sista drinken man tog igår. Jag älskar det här!

Och på tal om att älska. När man liten blev man kär i en ny kille varje dag. Kanske 3 pojkvänner på samma gång, byta ut dom, ta tillbaka dom ja ni vet hur det va. Det finns väl ingen som inte tycker det är sött med två barn som pussas och är "ihop"? Sedan växer man upp, blir lite äldre och faller även nu gång på gång för kärleken. Dock är det då istället reaktioner som; "Ni är för unga för att veta vad riktig kärlek är. Hur ofta håller det livet ut för folk som blir kära när dom är 16? Ni är helt enkelt för unga...". Finns det verkligen en åldersgräns när kärleken blir "äkta"? Finns det en ålder som säger att NU är du tillräckligt gammal för att veta vad kärlek verkligen är? Kärlek, har det en åldersgräns?

Idag är det Morsdag i Norge. Eftersom jag är i norge tänker jag nu tillägna min kärlek i detta inlägg till min mamma. Kärleken jag har till hela min familj är en sån kärlek som aldrig någon kan ta ifrån mig. Kärleken till min mamma.

Jag och min mamma är både så lika och så olika på samma gång. Aldrig kan jag skratta så hysteriskt med någon som med min mamma i de situationer då man inte "borde" skratta. Vi tänker likadant helt enkelt! Jag glömmer aldrig när vi stod i kön till toaletterna på en flygplats. En blick det va det som räckte för att vi båda skulle inleda ett skrattanfall som varade hela vistelsen på varsin toalett, en pinsam utgång från toalettrummet med stirrande ögon på oss och promenaden längst gången på flygplatsen, allt utlöst av en endaste blick. Så många skratt och så mycket kärlek. Alla saker vi hittat på, alla gånger hon lyssnat, stöttat, ställt upp, ALL KÄRLEK!

Så det jag ville säga är att Jag Älskar Dig Mamma! Det finns ingen åldersgräns på kärlek, jag har beviset!



<3


Kommentarer
Anonym | 2011-02-13 / 17:39:25 |

Älskar dig oxå, ja så lika och så olika men samma humor har vi, och läser av tokiga situationer likt hahahaha, om ett skratt förlänger livet så blir jag gammal pga dig PUUUUSSSS

alexandra | 2011-02-13 / 23:48:52 | http://alexandrasohlin.blogg.se/

vad gulligt du skriver älskade vän! <3

och jag kan inget annat än att hålla med dig. kärleken ska inte ha någon åldersgräns och inga gränser. inget styr kärleken :) och kärleken till familjen går inte att ersätta med något annat! inte kärleken till ens bästa vänner heller :)



miss you <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0